ledighet ledighet


Semestervecka. Österlen. Gräset är både gult och torrt.
Cyklat fyra mil på två dagar. Två gånger till havet och tillbaka. Förbi guldgula böljande åkrar, hallonförsäljning, åkrar,
fiskrökerier, mera åkrar, kossor, en och annan traktor och så lukten av gödsel här och var. Fantastiska stunder på
stranden. Framförallt igår. Kristallklart vatten, blå himmel, cirkus 24 grader i luften och precis såndär lagom bris. Och
denna fenomenalt härliga sand! Och praktisk så det förslår - man kan ju forma den precis som man vill så att man
ligger alldeles gött.
Ledigheten har, i vanlig ordning, även innehållit goda middagar, yatzy, boulespel, finfint umgänge med göttiga människor,
läsning i gräset och kattgos - det var allt väldans mysigt att träffa de efter nästan en månad.

Jag försöker låta bli att tänka på att jag har förbrukat halva min semester och bara njuta. Inte så att jag inte kommer
att vilja komma hem, det är mer att jag inte kommer att vilja åka härifrån. Men jag fnurar lite på hur jag ska möblera
i lägenheten när jag kommer hem, måla lite och sånt där också. Och det ska ju faktiskt bli kulkul.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0