den svarta


I helgen började jag äntligen (och blev klar!) men min svarta långa myströja som jag spånat på ett tag. Nästan hela helgen gick åt. Gjorde den här gången ett lite mer gediget förarbete med försök till mönster och sånt för att minska på mängden korrigeringar i efterhand. Vilket jag alltid fått göra då jag gjort det mer på frihand från början, och fått sy sextiitretton sömmar för att man tagit i med mängden tyg för att vara på den säkra sidan. Ville även göra raglanärmar vilket var nytt för mig. Kikade på internetet på några raglanärmsmönster och improviserade sedan lite. Det blev en del provande och nålande. Först i papper och sedan i själva tyget. Nåla och prova, prova och nåla. Provdockan som jag fick av mormor i våras kom faktiskt till lite användning också, mycket praktiskt. Och jag måste tillstå att jag är mycket nöjd med resultatet! Inte en enda sprättning behövdes heller - woho! Tyckte även att det blev riktigt schysst med den gula detaljen som jag kom på i sista stund.













Kommentarer
Postat av: maria

SNYGG! Väldigt snygg. :)

2010-03-19 @ 13:14:06
URL: http://cloo.blogg.se/
Postat av: Joanna

Man tackar, man tackar Maria! Och den har blivit välanvänd, så det känns som ett bra betyg :)

2010-03-19 @ 13:29:33
URL: http://joannaw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0