gött liv




Just nu är livet gott. Pyssel och fix och fix och pyssel och bak och pyssel och julkortsmakeri och
adventsljus. Jag går bananas här hemma nu i hemmafixarjulgöromålen. Bara ikväll så har jag gjort
färdigt alla julkorten - sent omsider, bakat saffransbiscotti, har precis plockat ut ett par finfina vörtbröd
ur ugnen och så är det en laddning risgrynsgröt på g.

Blev fri från min månadsanställning i lördags kväll. Eller ptja, fri och fri.. går tillbaka till gamla
timvikariekneget nu. Men just för tillfället så njuter jag av att inte ha en massa jobb, och av att vara
lite ledig. Så ska vi ju uppåt i landet i mellandagarna och över nyår. Västeråsbesök och 80-årskalas
samt nyårsfirande i Stockholm. Så där blir det inget jobb, och det känns både skönt och välbehövligt
efter nästan tre månaders heltidsjobb med konstiga tider och jobb varannan helg där det känts som
att jobbet käkat upp nästan all min fritid. Så det är väl det jag håller på och tar igen nu.. fritiden alltså.



Har hängt upp talgbollar utanför fönstret och myser lite varje gång jag ser talgoxarna och rödhakarna
där ute.
Och det är vit vinter! Detta fantastiska faktum. I år igen! Så imorgon ska jag och min kära mor ut i
skidspåren på en tur.

Det är även mycket på stickfronten nu. Förbaskat härligt faktiskt. Har små projekt här och där och fina
garner som hoppeligen blir nåt finfint. Har gjort klart en del projekt också. Tänkte lägga upp de på bild
här de närmaste dagarna.


Men nu ska det chillas lite, smakas på vörtbrödet, slurpas té och tittas en stund på allrabästa Sunes jul.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0