kattost?


Tassan, en av våra katter, hade ju varit borta i ett och ett halvt dygn. Började bli lite nojig framåt kvällen igår eftersom
hon aldrig varit borta så länge innan. Nu är hon dock återbördad, vilket ju känns väldigt skönt.
Jag drömde inatt om att hon hade kommit tillbaka. Fast då var hon ett paket ost. Ni vet, sån där mögelost som ligger i
nåt sånt där svart frigolitaktigt med plastfilm på. Och jag var jätteglad över att hon var tillbaka och stod och klappade
på ostpaketet.
Eh? Var i hela friden får man allt ifrån? Vad är det egentligen för hjärnskräp som huserar i skallen på en när man sover?
Katt? Ost? Kattost? Ostkatt?

Ska nog ta ut cykeln idag. Laga pyspunka, smörja kedjorna och göra den vårfin. Hög tid för det.

Jag satt och funderade lite på vad jag gjorde för exakt ett år sedan. På dagen. Jag var i Milano med klassen då. Sista dagen
innan hemresan. Och de här bilderna är tagna då, på dagen för precis ett år sedan. 

Skyltfönster till HUMANA second hand, samt den obligatoriska bilden på fasad i klassiskt perspektiv, denna gång med
oförberedd nunna milanese.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0