om smuts


Fönstertvätt idag. Det behövdes kan man säga.


Assmutsigt fönster.

Normala människor kanske inte skulle göra det när det är kallt och jävligt ute. Men några sån undanflykter funkade inte riktigt den här gången. Det var..på tiden helt enkelt, skulle man kunna säga. Minns inte när jag tvättade fönster här hemma senast.. Det kanske säger en del.
Dessutom fick jag sitta en duktig stund sitta med mattkniv och skrapa bort en sisådär sju miljoner små fläckar (förmodligen stearin) som någon idiot lyckats få dit. Och jag har ju inte speciellt många andra jag kan skylla på än mig själv.. Duktigt som vanligt.
Men nu är det så sabla rent att man nästan inte ser att det är ett fönster. Götta.


Asrent fönster.

Snart bär det av till jobbet. Har fått ett låångt pass imorgon också, och ett kort på söndag. Helg är bra. Nice med OB.

Jag funderade lite förut och kom fram till att jag nog har någon typ av tvångstanke när det gäller té. Gör jag en kanna så måste jag alltid ALLTID dricka upp allt. Eller så går det mer på automatik.. Hur som helst, oavsett vad det beror på så resulterar det alltid i att jag blir kissnödig som en gnu, vilket inte är så behändigt alla gånger.

Och för att slutligen knyta ihop säcken och avsluta där jag började, apropå smuts, så hänvisar jag härmed till en bit ur Fråga Anders och Måns och deras briljanta samtal om smuts. Det börjar ca 3m40s in i klippet.
http://www.youtube.com/watch?v=bQfxruXJwHA



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0