du vet väl att man alltid är ledig på sin födelsedag?




Började dagen med att dra i mig en gottig födelsedagsfrukost på sängen, läste dagens GP och låg och drog mig . Samt lyssnat på nedladdat Zimmergren i P1. Blev väckt vid niosnåret, då var det alldeles mysigt frostigt ute. Fem minusgrader var det förövrigt när jag gick och la mig inatt. Fick några blommor från trädgårn med frukosten också. I en liten äggkopp. De var lite frostnupna när de kom. Men nu har de acklimatiserat sig.

Idag ska jag bara göra det jag precis har lust med. Kanske sy lite till exempel.


Dagen till ära citerar jag Sune och Håkan ur bästa julkalendern "Sunes jul" från -91, främst med sista meningen som anledning.

- Har du tänkt på en sak? Jultomten och Jesus kanske är samma person.. Jobbar som jultomten på vintern och som Jesus på sommaren
, säger Håkan.

- Näe, så är det inte.
- Men tittarå, han har ju badbrallor på sig.
- Men hörrudu. Vet inte du att Jesus fyller år på julafton, och det är ju då som tomten jobbar som mest. Och du vet väl att man alltid är ledig på sin födelsedag?

 


Förövrigt är de där högglansiga och äckligt plastiga dunjackorna i modell á la 90-tal just nu avgjort bland det fulare man kan ha på sig.



Kommentarer
Postat av: Michael

Nej, man är inte alltid ledig på sin födelsedag. Det har inte jag varit de två senaste åren iaf :)

Men du förtjänar en grym dag idag!

2009-10-14 @ 13:16:28
URL: http://blog.mrhauer.com
Postat av: Joanna

Det har inte jag heller, men jag råkade vara det i år. Men det är en fin tanke :)

2009-10-14 @ 13:26:31
URL: http://joannaw.blogg.se/
Postat av: Ida Josefin

Jag var då rakt inte ledig på min födelsedag! Jobbade och slet men jag blev firad på sängen & på jobbet med kake och kaffe :-)

2009-10-14 @ 13:37:06
Postat av: Joanna

Äh, men du fyller ju år mitt i sommaren Ida. Det är en heelt annan sak ;)

2009-10-14 @ 14:01:12
URL: http://joannaw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0