sysselsättningsproblem? inte då.


Jobbar inte idag. Men jag har inte nåt problem med att sysselsätta mig inte. Nej nej. Ska dammsuga och göra middag. Och så tänkte gå ut och se om man kan få hitta lite björnbär, vet ett par ställen där det finns en hel del snår. Det gäller bara att de är mogna den här gången, för det var de inte sist jag var ute. Och att inte nån annan liten fjant har plockat med sig alla. Jag vet inte riktigt vad jag skulle göra med de, men det är ett mindre problem just nu. Sånt löser sig alltid. Någon som har något gottigt tips kanske?
Sen fick jag för mig häromveckan (i samma veva som jag var ute och plockade inga björnbär) att jag skulle plocka nypon också. Men jag får se hur det blir med det, för i så fall så skulle jag torka de. Och det är tydligen sjukt pilligt om man då ska plocka bort alla asamånga kärnor, vilken man bör göra. Men det hade varit lite kul ändå. Kunna göra sin egen nyponsoppa och sånt, det hade varit rätt tufft.



Jag har också fått för mig att jag ska lära mig spela lite piano. Blev sugen när jag satt på bussen hem från jobbet igår kväll och sjöng lite tyst till Coldplay. Jag har inte spelat speciellt mycket innan, lite grann nån gång då och då. Men aldrig tagit lektioner eller nåt sånt. Jag har faktiskt kunnat spela första dryga tredjedelen av Månskenssonaten. Sen kom jag inte så mycket längre. Jag kan ju läsa pianonoter, det är bara det att det tar sån satans tid eftersom jag fortfarande inte är alltför haj på att läsa g-klav. Så man får läsa noterna en och en. Och har man då inte jättemycket tålamod så kan det lätt bli lite segt.
Har förövrigt haft den göttaste tredagarsjobbhelgen på länge. Det är ju så mycket trevligare att jobba med kul folk. I och för sig är ju all personal på jobbet bra att jobba med och sådär, men det är ändå skillnad på folk och folk. Gårdagskvällen var ganska larvig. Sådär gött kvällströtthetsflamsig och man nästan kiknar av skratt. Då känns det bra. Det livar liksom upp stämningen mellan allt bajstorkande.

Kanske börjar med kjolen jag tänkte sy av Ikea-tyget jag köpte nyligen.


Eller så blir det helt enkelt så att jag inte gör ett skit av allt det som jag tänkt. Bortsett från maten då, käka ska man ju göra i vilket fall.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0