dagsverket


Resultat av dagens göromål:

Mat. Check.
Broccoli- och blomkålssoppa för ett halv kompani.
Björnbärspromenad. Check.
Fast den förväntat digra skörden blev inte så diger som jag hade förväntat mig och hoppats på. Den bestod av tre tappra björnbär. De hade tydligen inte behagat mogna sedan jag träffade de sist.
Dammsugning. Check.
Har även tvättat toaletten. Och löst gåtan med varför bananflugorna bosatt sig där på sistone. Det torde vara på grund av den alltför sällan tömda lilla soptunnan under handfatet. Den var jättemysig i botten på hinken. Ett ord: möglisch.
Pianoklink. Check.
Sömnadspyssel. No check.



Måste tillstå att jag är hyfsat nöjd med resultatet. Det trodde jag nästan inte.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0