ett äventyrligt liv


Nu snackar vi vuxenpoäng. Fick brev hem idag om pensionsvalet. Herregud alltså. Så nu sitter jag här och försöker sätta mig in i det. Jädrans snårigt alltså. Kan man inte bara få välja att lägga pengarna i madrassen istället? Där blir de ju åtminstone inte mindre..



Jag fick även ett stort och hyfsat tjockt brev från Statistiska centralbyrån, innehållande en 26 sidor fet "..vetenskaplig förskningsstudie om mobiltelefoni och hälsa". Detta spännande frågehäfte inleds med frågor såsom "Hur många minuter pratade du i mobiltelefon under följande år?" och "När började du prata i mobiltelefon minst en gång per vecka?". Följt av frågor om huvudvärk, hörsel, minne, rökning och annat skojsamt. Mycket spännande. Nu vet jag i alla fall vad jag kan sysselsätta mig med ifall jag skulle få det exceptionellt tråkigt framöver.
Det är ett verkligt äventyrligt liv jag lever.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0