ink II


Det gick ju fint det där, en baggis faktiskt. Det gjorde mindre ont än jag hade väntat mig, och det gick snabbare än jag trodde. Och nöjd som en gnu med resultatet är jag också (tack till Freddan på City Tattoo).
Det är väl som de säger det där med män och kvinnor och smärttrösklar. Som ett exempel så har två kompisar - en av varje sort, som båda har tatuerat handlederna. Den mer kvinnliga av de berättade att hon faktiskt inte tyckte att det gjorde så himla ont, medans den mer manliga tyckte det var det värsta stället han tatuerat sig på. Då ska det väl kanske tilläggas också att varken jag eller min tjejkompis har tatuerat sig på något annat ställe än just handleden och just därför inte heller har något att jämföra med. Jag vet inte ifall jag tror på att det skulle vara sant att vi tål smärta bättre än män, det är ju individuellt snarare än könsrelaterat. Men det hade ju åtminstone varit lite kul.


En liten sneak peek för de nyfikna:




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0