framdelar och bakidéer


Sådär ja. Första syprojektet på länge är slutfört, klart, färdigarbetat. Det känns riktigt bra. Började sy ett förkläde för ett par månader sedan, men gjorde aldrig klart det. Och då var det ändå bara själva bandet som går runt nacken som skulle göras innan det var färdigt. Så de senaste månaderna har den hängt fastnålad på den gamla provdockan som jag fick av mormor i våras. Men nu tog jag mig alltså i kragen och gjorde klart det. Och jag har använt mig av tvillingnålen för första gången, hittade den nyligen i sylådan. Mycket trevlig liten pryl. Så nu hänger förklädet på provdockan igen, fast den här gången är den klar och bara väntar på att börja användas.








Fick en idé imorse om att jag var sugen på att prova på knäckebrödsbak (apropå förkläden, eller snarare anledningen till varför man använder de). Så nu står degen och jäser tills imorgon då det blir baka av och ugnen kommer gå varm, så att säga. Återkommer med resultatet.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0