käftsmällar, julstämning och hard work work




Har nu haft tre lediga dagar efter en stor vecka med mestadels en herrans massa jobb, men även ett par trevligheter däremellan - däribland Trollflöjten på Göteborgsoperan, ett mycket trevligt avbrott.
Arbeit macht müde, helt klart. Julveckan blir också rolig..

Jag har nu också börjat känna av julstämningen. Jag tvingade nästan på mig den när jag brassade på med juliga grejor häromdagen - julkortspyssel, julig musik och sånt. Och nu har ju även kung Bore kommit ut ur garderoben. Och det med besked. Framför allt i förrgår, då han inte bara nöp en lite i kinden utan drog till med några riktiga käftsmällar (snålblåst á la Västkust). Men lite mer snö kan man ju tycka att han kunde kosta på sig om han nu ändå ska hålla på.

Nu har brorsan flyttat. Igår faktiskt. Lite ångest har man ju, får erkännas. Men jag såg så sent som igår eftermiddag att jag fått ett nytt erbjudande på en lägenhet från Boplats. Hoppas verkligen den är schysst och att det går vägen denna gången.


Här nedanför ses en liten studie i verklig stil. Tassan - en mycket graciös dam som verkligen vet hur man för sig i de fina salongerna. Eller om det var tvärtom..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0